مقاله ISI با ترجمه فارسی:مذاکره چالش های علمی در فکر و عمل
در میان ایجاب و استاندارد کردن، بنظر می رسد فضای کمی برای معلمان وجود دارد تا تصمیماتی را درباره برنامه درسی و طراحی تجربیات یادگیری حرفه ای خودشان هدایت کنند. اما این مقاله چیزی را در نظر می گیرید که اتّفاق می افتد، زمانیکه بررسی معلمان اجتماعی فرصت هایی را برای” جستجو، اختراع و بکارگیری در تحلیل و تحقیق” بوجود می آورد، با یک بررسی واقع شده یادگیری حرفه ای با تأکید بر کارهای تحقیقی بر چالش های علمی اساسی متمرکز شد، توضیح می دهیم چگونه معلمان مطالعات اجتماعی می توانند بار بیشتری از برنامه درسی، پداگوژی و یادگیری حرفه ای شان را اتّخاذ کنند.
- قالب های نظری
301 مدرسه و برنامه درسی
این بررسی در یک مدرسه بین المللی برجسته خصوصی در آسیای شرقی با جمعیت دانش آموزی آمریکایی آسیایی برجسته 2200 k-12 دانش آموز واقع شده است. همه دانش آموزان باید دارای پاسپوت خارجی باشند و پذیرش اولیه به دارندگان پاسپورت ایالات متحده ارائه می شود. بیشتر دانش آموزان با پس زمینه های فراوان هستند، دو تا پاسپورت دارند و والدینی دارند که شرکت های چند ملّیتی کار می کنند. این شرکت ها بطور نمونه به تأمین هزینه های شهریه و حق الزحمه کمک می کنند که برای سالهای 2007-2006 سالانه 200/19 دلار بود( به دلار ایالات متحده). کالج مقدماتی قوی وجود دارد که در مدرسه بر انتظاراتی تمرکز می کنند که دانش آموزان به خوبی بر اساس جایگزین پیشرفته(AP) ، دبیرستان درجه دوم بین المللی (IB) و تست های SAT انجام می دهند و در دانشگاه های خوب در ایالات متحده و جاهای دیگر جهان پذیرش می شوند.
در طول سال این تحقیق سه جفت معلم این روش را تغییر دادند تا دانش آموزان را از طریق فرایند تحقیق هدایت کنند. گفتگوها درباره چگونگی استفاده از ابزار سواد و رسیدگی در این واحد تحقیق منجر به تغییراتی مثل سنجش درباره سه چالش علمی شد.
302 . اجتماع عمل
دامنه این مسائل در طول ملاقات های گروه خیر خواهانه بحث شدند چندبار بحث ها بر ملاحظات لجستیکی متمرکز شدند که با اجرای برنامه درسی مثل توسعه تقویم ها و تصمیم گیری درباره چگونگی انعطاف پذیری استفاده از دوره ها یا توقّف زمان گروه های برنامه ریزی و دیگر فعالیت ها مرتبط شدند یا با نیازهای اجرایی اقدام می کنند. این تیم همچنین برنامه درسی و روش های بررسی، تغییر و اجرای فعالیت های برنامه درسی موجود یا توسعه فعالیت های جدید درس ها و ارزیابی ها را بررسی و بحث کردند. هیچ رهبر تیم رسمی وجود نداشت و اعضاء اقدام برجسته ای را برای نماینده و نگهداری” دقایق” بحث شده هر جلسه اتّخاذ کردند.