مقاله ISIبا ترجمه فارسی:تدریس و معلم آموزش و پرورش
:
جمعیت پسیفیکا نیوزیلند از مهاجرانی که تازه به انجا امده اند و نسل دوم و سوم از پسیفیکا هایی که در نیوزیلند متولد شده اند تشکیل شده است زبان آنان در مدارس نیوزیلند عمدتا انگلیسی است.
روانخوانی در تمامی مدارس نیوزیلند از سوی وزارت آموزش و پرورش جزء خدماتی است که رایگان عرضه می شود که شامل مجموعه ای از روانخوانی هایی درمورد گروه های مختلف نژادی پسیفیکا و اتحاد زبانی و فرهنگی آنان می باشد(مک گیبون2008)
(fletcher2005,2006,parkhill2005)
در طول پروژه که بر روی دانش آموزان بالای12 سال انجام شد نشان داد که دانش آموزان پسیفیکا در سالهای ابتدایی می خواهند در گروه پایین تری باشند واین تمایل تا سن 16 سالگی نیز ادامه دارد . ما در گذشته تحقیقی روی دانش آموزان پسیفیکا با سنین 6 تا9 سال که در خواندن و مبارزه با تمایلاتی برای نادیده گرفتن دانش آموزان پسیفیکا موفق شده بودند را بر عهده داشتیم در تحقیق از مرور گروه متمرکزی در دو مدرسه که دانش آموزان پسیفیکا در ان سطح بالایی از مهارت خواندن و حل شخصی بعضی از متغیرها موفق بودند استفاده کردیم که شامل:
-علاقه و حمایت مرکزی والدین
-حفظ ارزشهای فرهنگی از بین جوامع پسیفیکا
-اهمیت توقعات بالا از معلمین و والدین برای موفقیت بچه های پسیفیکا
-اهمیت روابط آموزشی در خانه
خرید اینترنتی فایل کامل :
-نقش اصلی کلیساها
-ارزش حمایت ICT از محیط آموزشی (fletcher 2005)
مطالعات ما همچنین نشان داد که والدین پسیفیکا و کودکانشان تو قعات زیادی رنه تنها برای رسیدن به موفقیت در حفظ اصول فرهنگی بلکه برای نگه داشتن ارزشهای فرهنگی خود دارند همانطورکه Fleming و eastingدر طی مطالعات خود گفته اند خانواده های پسیفیکا بخصوص ان دسته که درامد پایینی دارند با دو یا بیش از دو فرهنگ برای حفاظت ازفرهنگ یا فرهنگ های خود و فرهنگ پهناور جامعه نیوزیلند و کلا آنچه که در مدرسه حاکم است دارند مرحله بعدی در این تحقیق دستیابی به موفقیت های یادگیر در بین دانش آموزان پسیفیکا شامل نگاه نزدیک تر به ان دسته از این دانش آموزان که در مبحث خواندن بر طبق نتایج به دست امده از ازمون های استاندارد شده ی خواندن به دست امده است می باشد.(elly 2001) یافته ها طبق مشاهدات این تحقیق بر اهمیت تقدیر از فرهنگ محوری در بین دانش آموزان پسیفیکا و خانواده های آنان در نظام مدرسه تایید دارد ارزش احترام بزرگتراز بین پسیفیکا ها (مثل مدیر معلم و والدین و کلیسا پسیفیکا مرکزیت کتاب مقدس و مطاله ی آنان در خانه و کلیساهاکاملا مشخص است.)
در مقایسه بادانش آموزان پسیفیکا در دیگر مدارس که دارای موفقیت بودند دانش آموزان پسیفیکا ای که در کلاس های شلوغ کم کاری از آنان گزارش شده است و اعلام شده که آنان فکر می کنند معلمان قادر به اداره یدرست کلاس و جلوگیری از رفتارهای اشتباه همسالانشان نیستنداین یافته ها از تحقیقاتwauy haertel walloery (1993-1994) بر روی عوامل مرتبط با یادگیر دانش آموزان است انها 179 بخش را با61 محقق آموزشی بررسی و مرور کردند و 90 مورد از این تحقیقات پذیرفته شد. نویسندگان 28 خصوصیتی که مربوط به دانش آموزان است اشاره کردند از این بین این دسته مدیریت خوب کلاس درس از اهمیت اولیه برخوردار است از یافته های مورد اهمیت دیگر این تحقیق ماهیت و اهمیت روابط خانه-مدرسه در حمایت از سواد اموزی پسیفیکاشرفته پسیفیکا بودبرطبق نظر(2002)mcuoughion , Biddulph(2003) افزایش سطح روابط موثر والدین بین خانواده و مدرسه یکی از قوی ترین راهکارها برای مدارس در ادامه می گویدموثرترین برنامه مسیولیت اجتماعی پاسخگوی خانواده ها و احترام موجود بین فهم و مشاهده ی نیازهای مختلف والدین و بچه هاست.در حقیقت ایجاد اتباطBiddulph خانه و مدرسه در تمامی گروه های نژادی موجود است و می تواند تاثیر قابل ملاحظه ای در پیشرفت سواد اموزی داشته باشد.(moe,a2003,b2003,2006) تحقیق ما برروی دانش آموزان پسیفیکا دیدگاه موانع وحمایات در سواداموزی آنان منجر به ایجاد انجمن پسیفیکا گردید که پسیفیکاشنهادی برای انجام تحقیقات در انجا مطرح شد و ما توسط معلمان و والدین این دانش آموزان متوجه مفهوم دیدگاه حمایت و یا یادگیری از سواد اموزی آنان گردیدیم.ما و همکارانمان همگی موافق طرح پرسشهایی از معلمان و والدین دانش آموزان پسیفیکا در سازمان های مدارس برای تقسیم نظرات آنان در رابطه با موانع و حمایت هایی که از سواد اموزی این سواد آموزان می شد بودیم همچنین راهنمایی تحقیق بصورت کلی فقط برای کمک به ایجاد رابطه ی والدینی موثر در سطح آموزشی در بین اجنماع پسیفیکا و وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه برای اجازه دادن به تمامی اعضا باری تقسیم روابط شخصی و کنترل انها در طی مراحل تحقیق است.